Treceți la conținutul principal

Emaus - Alessandro Baricco


Asemeni iubirii imense
Imensa-i fu suferinta ( Giovanni Battista Ferrandini - Plansul Mariei- cca 1732)

Aveam cu totii saispe, saptespe ani - dar fara s-o stim cu adevarat, e singura varsta pe care ne-o putem imagina: abia daca stim ceva despre trecut.

Apoi s-a urcat pe balustrada si s-a aruncat in apa, care la ora aceea era neagra - apa raului negru.
Cineva a salvat-o.
Dar cine a inceput sa moara nu se mai opreste..

Suntem plini de cuvinte al caror adevarat inteles nu ne-a fost spus, si unul dintre ele este cuvantul durere. Un alt cuvant e moarte. Nu stim ce inseamna ele, dar le folosim, si asta e un mister.

Ne adoram parintii, pentru ca ne feresc de orice anomalie. Asa ca nu exista nici o banuiala ca ei, in primul rand ei, pot reprezenta o anomalie, o boala. Nu exista mame bolnave, ci doar obosite.Tatii nu clacheaza niciodata, sunt uneori nervosi. O anumita nefericire, pe care preferam sa n-o bagam in seama, ia din cand in cand forma unor patologii care ar avea un nume, dar in familie nu le pronuntam.

E un habitat absurd, facut din durere inabusita si cenzuri cotidiene. Dar noi nu ne putem da seama cat este de absurd pentru ca, asemenea reptilelor de mlastina, cunoastem doar lumea aceea, iar mlastina inseamna pentru noi normalitatea. De aceea suntem in stare sa metabolizam incredibile doze de nefericire confundandu-le cu desfasurarea fireasca a lucrurilor: nici macar nu ne trece prin cap ca ele ascund rani de vindecat si fracturi de consolidat.

Suflete mici - le hranim cu mari iluzii, iar la sfarsit mergem ca discipolii la Emaus, orbi, alaturi de prieteni si iubiti pe care nu-i recunoastem, increzatori intr-un Dumnezeu care nu mai stie de el insusi. De aceea cunoastem inceputul lucrurilor si apoi primim sfarsitul, dar ne lipseste mereu sufletul lor.

Totul se pretrecea foarte lent. Dar de fiecare data se petrecea ceva. Prima data cand ne-am sarutat, am vrut-o eu. Tot restul l-a vrut el. As fi putut sa ma opresc in orice moment, nu-l iubeam chiar atat de mult, as fi putut s-o fac. Am mers insa cu el pana la capat, pentru ca era neobisnuit, era spectacolul unei pierzanii. Voiam sa vad pana unde pot face dragoste oamenii lui Dumnezeu. Asa ca nu l-am salvat. N-am gasit niciodata un bun motiv ca sa-l salvez de mine.

Si, pentru ca se batusera, (...) s-au dus impreuna la munte. Asa facem noi. Cand se rupe ceva, cautam efortul si singuratatea. Atat de mare este luxul spiritual in care traim, incat, pentru a ne salva, alegem cu grija ceea ce intr-o viata normala ar fi pedeapsa si chin.

Comentarii

  1. Mă numesc Elena Branko și iubitul meu s-a despărțit de mine acum 2 luni pentru că a simțit că îl înșel cu prietenul meu de sex masculin, am încercat să-i explic totul dar el și-a plătit urechile surde, am fost devastată emoțional pentru că iubeam el atât de mult până am văzut o postare pe internet despre DR DAWN ACUNA, care ajută oamenii să-și recapete iubitul pierdut, la început m-am îndoit că este adevărat pentru că nu am crezut niciodată astfel de lucruri dar am decis să încerc, am contactat-o ​​și ea mi-a spus ce sa fac si am facut-o si apoi mi-a facut o vraja de dragoste, mi-a restabilit relatia in 48 de ore si iubitul meu a sunat si a implorat sa se impace din nou cu mine daca ai nevoie de ajutor in remedierea unei probleme intr-o relatie sau casnicie.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei să anulezi un blestem.
    Și mai multe, contactați-o pentru ajutor: e-mail { dawnacuna314@gmail.com }
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Darul Psihoterapiei - Irvin Yalom

Priveste pe fereastra celuilalt. Incearca sa vezi lumea asa cum o vede pacientul tau. Empatia este un subiect atat de la moda – barzi in voga indruga tot felul de banalitati despre a te pune in pielea altuia – incat tindem sa uitam de complexitatea procesului. Este extrem de dificil sa stii cu exactitate ce simte celalalt; de cele mai multe ori nu facem altceva decat sa ne proiectam propriile sentimente asupra celuilalt. Cu multi ani in urma am citit un articol scris de Sandor Ferenczi, un psihanalist exceptional, in care ii adresase urmatoarele cuvinte unui pacient: “Poate m-ai putea sa-mi descopar unele dintre unghiurile moarte.” Fiecare individ are o lume interioara diferita, iar stimulul are o semnificatie diferita pentru fiecare. Psihoterapia este ca un test Rorschach viu: pacientii proiecteaza in el perceptii, atitudini si semnificatii din propriul inconstient. “Introspectia este intotdeauna retrospectie.” (Satre) Cred ca este ceva obisnuit ca terapeu

Horatiu Malaele - Rataciri

Nu mi-e teama de tine, Moarte, Da`, ce-ai face tu si cum ai mai trai, De-ai avea mama si-ar muri? (Grigore Vieru) Copilaria... Cadoul pe care ni-l face Viata pentru ce vom avea de indurat. Nu cauta prietenia oamenilor cinstiti! Vei suferi de singuratate. Prieteniile trec, dusmanii raman. De fi-va... de fi-va supararea ta un punct in zare, aceasta perspectiva ma mira si ma doare, de fi-va supararea ta un pumn de cuie, aceasta rastignire ma doare si ma suie, de fi-va supararea ta perna de pat, pe care somnu-ti sta culcat, de fi-va ea, asa cum pare, o mica sau mai mare suparare, tu afla acuma, mandra mea poveste, ca daca totu-i trecator, si asta este. Dupa ce Prostia se instala confortabila in teritoriu, urma o perioada de fericita adaptare. Decalog 1. Nu îţi crea o imagine falsă. Este incomodă, greu de întreţinut şi uşor de depistat. 2. Fii prietenul duşmanilor tăi. Un proverb islamic spune că „numai iubindu-i poţi să-i distrugi”. 3. Rămâi modest

Ileana Vulpescu – Viata, viata, legata cu ata

Momentul cand iti dai seama ca n-ai avut pe cine sa iubesti intr-o viata inseamna inceputul agoniei sufletului, agonie ce se reflecta mai intai intr-un cenusiu amorf al ochilor – ei imbatranesc primii – intr-un rictus al gurii, pe care-ti trebuie mult exercitiu in oglinda pentru a invata sa-l ascunzi. Aceasta agonie sufleteasca se reflecta intr-o imbatranire fizica brusca. Descoperirea asta, a vidului unei vieti, te schimba de azi pe maine ca trecerea prin groaza unei catastrofe. Sangele apa nu se face, dar se face venin. O ardeau remurcarile ca daduse viata unui copil caruia, cum se dovedea, izbutise sa-i aduca doar nefericire. Singurul lucru pe care nu-l pandeau nici putreziciunea si nici hotii era ceea ce-ai vazut, ceea ce-ai adunat in suflet. Daca nu ti le mai amintestipe toate asa cum au fost, macar sa ai ce sa uiti. Sa se estompeze, sa se cufunde ca-ntr-un val de ceata, dar sa fi existat. Pe lume erau atatea surse de bucurie dincolo de fericirea pe care ti-ar oferi-o oglin