Treceți la conținutul principal

Mathias Malzieu - Mecanica Inimii



Intai de toate, nu atinge acele. In al doilea rand, stapaneste-ti mania. In al treilea rand, niciodata, nici in vecii vecilor, nu te indragosti. Caci atunci, pentru totdeauna, acul care arata orele la ceasornicul inimii tale iti va strapunge pielea, oasele ti se vor sfarama, iar mecanica inimii se va strica iarasi.

Nu-ti face griji, micutule! In viata, totul trece, sa stii! Ne vindecam intotdeauna, chiar daca ne ia ceva timp.

Tu esti inca mic, n-ai amintiri, dar intr-o buna zi o sa-ti deschizi traista si o sa gasesti un crampei de copilarie. Si atunci o sa ti se umple inima de bucurie.

Cantecul imi rascoleste sufletul si in tot trupul simt ca-mi ploua si e soare totodata.

Mai devreme sau mai tarziu, o sa platesti cu multa suferinta intreaga bucurie care te cuprinde cand iubesti. Si cu cat vei iubi mai mult, cu atat durerea pe care o vei simti va fi mai ascutita. Vei cunoaste dorul, chinurile geloziei si ale incertitudinii, senzatia ca esti respins si ca ti se face o mare nedreptate. Frigul o sa-ti macine oasele, iar sangele se va preschimba in sloiuri de gheata ratacind pe sub piele, prin tot trupul.

Ne intrecem amandoi in afurisitele de orgolii. Stateam in cumpana daca sa izbucnim in ras sau sa ne facem foc de manie.

Chinurile dragostei preschimba oamenii in monstri de tristete.

De ce ma tem? De tine, mai precis, de mine fara tine.

Ce cald imi tineai! Inca mai simt caldura ultimei noastre imbratisari si, totusi, mi-e asa de frig, de parca nu te-as fi intalnit deloc in cea mai friguroasa zi din lume.

Nu cunosc nimic pe lumea asta mai amuzant ca imprudenta!

Fii imprudent, dar mai inainte de toate, daruieste, daruieste-te fara sa te gandesti prea mult!

La noapte o sa ma catar pe luna, o sa ma trantesc pe cornul ei stralucitor ca intr-un hamac si o sa visez cu ochii deschisi.

Ne iubim ca doua bete de chibrituri. Nu vorbim, ci ne aprindem. Nu ne sarutam, ci provocam incendii...corpul mi-e zgaltait de un cutremur de pământ. Inima evadeaza din invelisul-inchisoare, se scurge prin artere, imi ajunge in teasta si se preschimba in creier. Sunt tot o inimă, de la fiecare muschi pana in varful degetelor.

La intrarea in inima ei, lacatul isi schimba cifrul zi de zi. Uneori cochilia e tare ca o stanca. Ma straduiesc zadarnic sa scornesc mii de combinatii de mangaieri si de vorbe mestesugite, usa tot inchisa ramane. Cu toate astea, imi place la nebunie sa-i stric cochilia! Sa-i vad geamatul cand se crapa, sa-i vad gropitele adancindu-i-se la coltul buzelor, care par sa sopteasca "sufla ca sa-mi treaca", sa-i fac tandari sistemul de aparare.

Tanjeam dupa o dragoste mare si acum m-am pomenit cu un lant de munti care imi creste direct sub oase.

Degeaba ne intalnim sub clar de luna, vreau sa ne iubim in plin soare.

Ii primesc mangaierile ispititoare cu rasuflarea taiata. Cand stinge lumina, gandurile mi se dizolva in tot trupul.

Constelatii de alunite minuscule ii roiesc de la gat pana la sani. Sunt astronomul pielii ei presarate cu stele, pe care le adulmec cu nesat. Buzele intredeschise ma innebunesc, buzele mi se infierbanta, iar picioarele imi iau foc. Ii strivesc sub sarutari florile trupului si ea isi risipeste petalele sub ochii mei, daruindu-mi toata seva. Atingerile ei sunt descarcari electrice dureros de dulci. O strang in brate.

Parem doua stelute de fidea in format mare si facem dragoste cu incetinitorul, in clipocitul apei, doar sarutandu-ne, fara sa ne patrundem. Niciodata n-am mai trait o senzatie atat de intensa.

Pe drum, inlauntrul meu se da o lupta intre dorinta, frica si indoiala. N-as fi crezut niciodata ca o sa fie atat de greu sa tin langa mine fiinta pe care o iubesc din toata inima. Ea mi se daruieste toata, fara retinere, mi-a pus sufletul ei in palma cu marinimie. Eu fac la fel, dar nu se cunoaste. Poate ca nu stiu sa ma daruiesc.

Teama ca o voi pierde si durerea de cap se amesteca intr-un vartej electric de neoprit. O sa vomit jaratic, il simt urcand pe esofag si inundandu-mi creierul. Scurtcircuit sub teasta. Pronunt sentinte definitive. Imediat ce le rostesc, as vrea sa le pot retrage, dar fierea e prea amara. Simt ca se rup, pe rand, toate lanturile care ne legau. Corabia noastra se scufunda lovita de-atatea cuvinte grele ca plumbul. As vrea sa pot opri masinaria care isi scuipa resentimentele pana nu e prea tarziu, dar nu izbutesc.

In ochii ei, care m-au fermecat altadata deschizandu-si petalele pleoapelor, acum nu mai vad decat neguri si ploi. E cel mai rece dus care ma readuce cu picioarele pe pamant. In oglinda sparta a ochilor ei ma vad pe mine insumi: o sa distrug totul, daca nu ma opresc cat mai repede.

Umbrele se deschid ca florile de toamna tarzie; am obosit sa mor putin cate putin, in fiecare zi.

Ma socoteam in stare sa fac totul pentru ea, sa macin graunte de luna si sa i le presar pe pleoape.

M-as arunca direct in pat. Sigur as mai gasi sub perna cateva vise din copilarie...si-as cauta sa nu le strivesc sub povara grijilor de adult care mi s-a cuibarit sub frunte. As incerca sa adorm, gandindu-ma ca n-o sa ma mai trezesc niciodata.

Asta seara ma bag in pat cu gandul de a scormoni prin cosul de gunoi al amintirilor si al viselor de dragoste. Vreau sa vad ce-a mai ramas din inima mea de odinioara, cea in care s-au ivit primii fiori ai iubirii.

Comentarii

  1. Mă numesc Elena Branko și iubitul meu s-a despărțit de mine acum 2 luni pentru că a simțit că îl înșel cu prietenul meu de sex masculin, am încercat să-i explic totul dar el și-a plătit urechile surde, am fost devastată emoțional pentru că iubeam el atât de mult până am văzut o postare pe internet despre DR DAWN ACUNA, care ajută oamenii să-și recapete iubitul pierdut, la început m-am îndoit că este adevărat pentru că nu am crezut niciodată astfel de lucruri dar am decis să încerc, am contactat-o ​​și ea mi-a spus ce sa fac si am facut-o si apoi mi-a facut o vraja de dragoste, mi-a restabilit relatia in 48 de ore si iubitul meu a sunat si a implorat sa se impace din nou cu mine daca ai nevoie de ajutor in remedierea unei probleme intr-o relatie sau casnicie.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei să anulezi un blestem.
    Și mai multe, contactați-o pentru ajutor: e-mail { dawnacuna314@gmail.com }
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ileana Vulpescu – Viata, viata, legata cu ata

Momentul cand iti dai seama ca n-ai avut pe cine sa iubesti intr-o viata inseamna inceputul agoniei sufletului, agonie ce se reflecta mai intai intr-un cenusiu amorf al ochilor – ei imbatranesc primii – intr-un rictus al gurii, pe care-ti trebuie mult exercitiu in oglinda pentru a invata sa-l ascunzi. Aceasta agonie sufleteasca se reflecta intr-o imbatranire fizica brusca. Descoperirea asta, a vidului unei vieti, te schimba de azi pe maine ca trecerea prin groaza unei catastrofe. Sangele apa nu se face, dar se face venin. O ardeau remurcarile ca daduse viata unui copil caruia, cum se dovedea, izbutise sa-i aduca doar nefericire. Singurul lucru pe care nu-l pandeau nici putreziciunea si nici hotii era ceea ce-ai vazut, ceea ce-ai adunat in suflet. Daca nu ti le mai amintestipe toate asa cum au fost, macar sa ai ce sa uiti. Sa se estompeze, sa se cufunde ca-ntr-un val de ceata, dar sa fi existat. Pe lume erau atatea surse de bucurie dincolo de fericirea pe care ti-ar oferi-o oglin

Darul Psihoterapiei - Irvin Yalom

Priveste pe fereastra celuilalt. Incearca sa vezi lumea asa cum o vede pacientul tau. Empatia este un subiect atat de la moda – barzi in voga indruga tot felul de banalitati despre a te pune in pielea altuia – incat tindem sa uitam de complexitatea procesului. Este extrem de dificil sa stii cu exactitate ce simte celalalt; de cele mai multe ori nu facem altceva decat sa ne proiectam propriile sentimente asupra celuilalt. Cu multi ani in urma am citit un articol scris de Sandor Ferenczi, un psihanalist exceptional, in care ii adresase urmatoarele cuvinte unui pacient: “Poate m-ai putea sa-mi descopar unele dintre unghiurile moarte.” Fiecare individ are o lume interioara diferita, iar stimulul are o semnificatie diferita pentru fiecare. Psihoterapia este ca un test Rorschach viu: pacientii proiecteaza in el perceptii, atitudini si semnificatii din propriul inconstient. “Introspectia este intotdeauna retrospectie.” (Satre) Cred ca este ceva obisnuit ca terapeu

Horatiu Malaele - Rataciri

Nu mi-e teama de tine, Moarte, Da`, ce-ai face tu si cum ai mai trai, De-ai avea mama si-ar muri? (Grigore Vieru) Copilaria... Cadoul pe care ni-l face Viata pentru ce vom avea de indurat. Nu cauta prietenia oamenilor cinstiti! Vei suferi de singuratate. Prieteniile trec, dusmanii raman. De fi-va... de fi-va supararea ta un punct in zare, aceasta perspectiva ma mira si ma doare, de fi-va supararea ta un pumn de cuie, aceasta rastignire ma doare si ma suie, de fi-va supararea ta perna de pat, pe care somnu-ti sta culcat, de fi-va ea, asa cum pare, o mica sau mai mare suparare, tu afla acuma, mandra mea poveste, ca daca totu-i trecator, si asta este. Dupa ce Prostia se instala confortabila in teritoriu, urma o perioada de fericita adaptare. Decalog 1. Nu îţi crea o imagine falsă. Este incomodă, greu de întreţinut şi uşor de depistat. 2. Fii prietenul duşmanilor tăi. Un proverb islamic spune că „numai iubindu-i poţi să-i distrugi”. 3. Rămâi modest