Treceți la conținutul principal

Mihaela Radulescu - Cum iubesc barbatii


Cartea a aparul la editura Polirom si o puteti comanda de AICI.


Lumea mea nu doare, pentru ca n-ai in ce sa te lovesti.

N-as sti ce sa-i raspund daca m-ar intreba, brusc, ce nu-mi place la el, pentru ca femeia care sunt si care nu poate fi impreuna decat iubind i-ar face mereu “sarf-ul” doar pe calitati, pe abilitati, performante, pe micile gesturi frumoase, nicidecum pe defecte si ratari.

“Cele mai urate fraze din lume sunt doua: “trebuie sa vorbim ceva” si “vreau sa ramanem prieteni”. Cel mai nostim e ca rezultatul lor e intotdeauna opus si pune capat atat conversatiei, cat si prieteniei.” ( Frederic Beigdeber – Memoriile unui tanar ticnit)

Poate ca esecurile insirate pe sfoara relatiilor sentimentale ale fiecaruia au mai taiat din aripile unei iubiri exprimate zgomotos si au redus emisia la miniaturi gestuale. Poate ca unul iubeste cu mainile, poate ca altul iubeste daruind cuvintele.. Poate ca unul zambeste pe dinauntru si nu stie sa daruiasca acel zambet, poate ca altul te insala cand tie ti se pare ca-ti da toate semnele de dragoste din “manual”…Intre atatia de “poate” strecurati din iubire, asteptarea face cele mai multe ravagii. Ai vrea din partea celuilalt sa viseze ca trebuia sa-ti aduca flori azi, fara niciun motiv, sau sa se prinda din usa ca ti-e greu si sa te tina in brate…Dar ce faci daca de raul tau nu-l vezi pe-al lui? Sau ce te faci daca nu functioneaza “codul de semne” in care crezi tu, pentru ca nu ai avut timp sa-l inveti pe el despre tine, pentru ca n-a avut puterea sa te invete pe de rost, asa cum ti-ai dori? Cand asteptarea e mare si te alegi cu niste fapte cocosate si niste vorbe mici, neinsemnate, traiectoria din schema de mai sus se duce atat de jos, incat parca ar vrea neaparat sa intalneasca perfida depresie. Si pentru tine e déjà tarziu sa intelegi ca singura vinovata este…asteptarea ta…
Unele dintre cele mai frumoase complimente le-am primit in cele mai neasteptate feluri si momente..exact atunci cand ma asteptam mai putin..cand curatam morcovi sau citeam o carte, cand eram ciufulita dimineata sau radeam cu lacrimi dintr-un motiv ridicol..Am invatat din toate astea sa nu sufar aiurea sau sa fac o criza tembela daca, atunci cand ma straduiesc sa fiu impecabila, nu primesc nici macar o boare de compliment. Mi-am antrenat atat de bine asteptarile, incat dezamagirile aproape ca nu ma mai gasesc niciodata acasa…

Din lecturi si din viata, am priceput ca mintea fiecaruia e deopotriva aliat si dusman, si doar de noi depinde sa o antrenam spre a actiona intru fericirea noastra, intru evolutia noastra. Intre fericire si evolutie, aleg evolutia, pentru ca mi se pare mai posibila si, cu putin noroc, aducatoare si de momente de fericire.

Daca ati visat candva sa fiti mai mult decat sunteti astazi, priviti visul acela in ochi si dati-i o sansa. S-ar putea sa fie sansa vietii voastre.

E atata bucurie in confortul unei prietenii corecte, e atata migala in construirea podului dintre doua suflete..

Psihologul ar zice ca nevoia de a opera schimbari dupa o despartire inseamna ca te simti vinovata, chiar daca nu vrei sa admiti, si vrei sa faci corectii, de parca fiinta care erai deunazi nu era corespunzatoare.

Pana la urma, in singuratate poti sa te preface cel mai bine ca esti puternica si ca stii ce vrei.

Imi aducea flori de camp, de prin paduri sau de la marginea drumului, superb amestecate cu fire lungi de iarba. Chiar credeam ca asta mangaie mai adanc decat un sarut cu patru ochi inchisi.

Iubirea vine mereu din cea mai neasteptata directie. Cand ea, iubirea, striga dupa perechea ei, cineva aude, chiar daca pe tine te mai viziteaza vreo indoiala…

Ati invatat unul despre altul, ati gresit impreuna, ati visat in brate si in dimineati cu soare din ochi si ploaie din fereastra…Ati trait déjà iubire si vreti sa mergeti mai departe, caci impreuna parca totul e mai posibil, nenorocul e mai suportabil, grijile par a fi mai usoare.


Iubiti-ne asa cum stiti si puteti, doar sa nu uitati ca iubirea ar trebui sa fie a doua bataie a inimii voastre, nu doar o pasiune de timp liber sau o iesire de avarie…Cum ne iubiti, asa va daruim viata…

Cartea a aparut la editura Polirom si o puteti comanda de AICI.

Comentarii

  1. Mă numesc Elena Branko și iubitul meu s-a despărțit de mine acum 2 luni pentru că a simțit că îl înșel cu prietenul meu de sex masculin, am încercat să-i explic totul dar el și-a plătit urechile surde, am fost devastată emoțional pentru că iubeam el atât de mult până am văzut o postare pe internet despre DR DAWN ACUNA, care ajută oamenii să-și recapete iubitul pierdut, la început m-am îndoit că este adevărat pentru că nu am crezut niciodată astfel de lucruri dar am decis să încerc, am contactat-o ​​și ea mi-a spus ce sa fac si am facut-o si apoi mi-a facut o vraja de dragoste, mi-a restabilit relatia in 48 de ore si iubitul meu a sunat si a implorat sa se impace din nou cu mine daca ai nevoie de ajutor in remedierea unei probleme intr-o relatie sau casnicie.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei să anulezi un blestem.
    Și mai multe, contactați-o pentru ajutor: e-mail { dawnacuna314@gmail.com }
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Darul Psihoterapiei - Irvin Yalom

Priveste pe fereastra celuilalt. Incearca sa vezi lumea asa cum o vede pacientul tau. Empatia este un subiect atat de la moda – barzi in voga indruga tot felul de banalitati despre a te pune in pielea altuia – incat tindem sa uitam de complexitatea procesului. Este extrem de dificil sa stii cu exactitate ce simte celalalt; de cele mai multe ori nu facem altceva decat sa ne proiectam propriile sentimente asupra celuilalt. Cu multi ani in urma am citit un articol scris de Sandor Ferenczi, un psihanalist exceptional, in care ii adresase urmatoarele cuvinte unui pacient: “Poate m-ai putea sa-mi descopar unele dintre unghiurile moarte.” Fiecare individ are o lume interioara diferita, iar stimulul are o semnificatie diferita pentru fiecare. Psihoterapia este ca un test Rorschach viu: pacientii proiecteaza in el perceptii, atitudini si semnificatii din propriul inconstient. “Introspectia este intotdeauna retrospectie.” (Satre) Cred ca este ceva obisnuit ca terapeu

Horatiu Malaele - Rataciri

Nu mi-e teama de tine, Moarte, Da`, ce-ai face tu si cum ai mai trai, De-ai avea mama si-ar muri? (Grigore Vieru) Copilaria... Cadoul pe care ni-l face Viata pentru ce vom avea de indurat. Nu cauta prietenia oamenilor cinstiti! Vei suferi de singuratate. Prieteniile trec, dusmanii raman. De fi-va... de fi-va supararea ta un punct in zare, aceasta perspectiva ma mira si ma doare, de fi-va supararea ta un pumn de cuie, aceasta rastignire ma doare si ma suie, de fi-va supararea ta perna de pat, pe care somnu-ti sta culcat, de fi-va ea, asa cum pare, o mica sau mai mare suparare, tu afla acuma, mandra mea poveste, ca daca totu-i trecator, si asta este. Dupa ce Prostia se instala confortabila in teritoriu, urma o perioada de fericita adaptare. Decalog 1. Nu îţi crea o imagine falsă. Este incomodă, greu de întreţinut şi uşor de depistat. 2. Fii prietenul duşmanilor tăi. Un proverb islamic spune că „numai iubindu-i poţi să-i distrugi”. 3. Rămâi modest

Ileana Vulpescu – Viata, viata, legata cu ata

Momentul cand iti dai seama ca n-ai avut pe cine sa iubesti intr-o viata inseamna inceputul agoniei sufletului, agonie ce se reflecta mai intai intr-un cenusiu amorf al ochilor – ei imbatranesc primii – intr-un rictus al gurii, pe care-ti trebuie mult exercitiu in oglinda pentru a invata sa-l ascunzi. Aceasta agonie sufleteasca se reflecta intr-o imbatranire fizica brusca. Descoperirea asta, a vidului unei vieti, te schimba de azi pe maine ca trecerea prin groaza unei catastrofe. Sangele apa nu se face, dar se face venin. O ardeau remurcarile ca daduse viata unui copil caruia, cum se dovedea, izbutise sa-i aduca doar nefericire. Singurul lucru pe care nu-l pandeau nici putreziciunea si nici hotii era ceea ce-ai vazut, ceea ce-ai adunat in suflet. Daca nu ti le mai amintestipe toate asa cum au fost, macar sa ai ce sa uiti. Sa se estompeze, sa se cufunde ca-ntr-un val de ceata, dar sa fi existat. Pe lume erau atatea surse de bucurie dincolo de fericirea pe care ti-ar oferi-o oglin